28 Μαρ 2010

HR Forum 2010 - Πέμπτη 29 Απριλιου 2010, Sofitel Athens Airport

O Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος διοργανώνει το ετήσιο συνέδριό του την Πέμπτη 29 Απριλίου 2010 στο Sofitel Athens Airport.

Εδώ μπορείτε να βρείτε την αφίσα και το πρόγραμμα του συνεδρίου και την αίτηση συμμετοχής

Πώς να (μην) κοιμάστε στη δουλειά

Εν μέσω οικονομικής κρίσης, όλο και περισσότεροι άνθρωποι εξουθενώνονται σωματικά και ψυχικά προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες εργασιακές συνθήκες. Αποτέλεσμα; Μάτια που μισάνοιχτα κοιτάζουν τον υπολογιστή χωρίς να καταλαβαίνουν καν... τι διαβάζουν, κεφάλια που γνέφουν καταφατικά κατά τη διάρκεια της σύσκεψης χωρίς να μπορούν να συγκεντρωθούν σε όσα ακούν και εργαζόμενοι που παίρνουν άθελά τους έναν υπνάκο με το κεφάλι ακουμπισμένο πάνω στους φακέλους του γραφείου!

Η κόπωση και η υπερβολική πίεση ωστόσο δεν είναι οι μόνες αιτίες για τις οποίες κάποιος μπορεί να «κατεβάσει ρολά» στη δουλειά. Συχνά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: η βαρεμάρα και όχι το στρες κάνει τους εργαζομένους να αποκοιμηθούν! «Είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο οι εργαζόμενοι να πέφτουν σε έναν αντιπαραγωγικό “λήθαργο” επειδή δεν βρίσκουν πλέον κανένα ενδιαφέρον στη δουλειά τους και βιώνουν αναπόδραστη ανία και μονοτονία» σχολιάζει η κυρία Μαρία Βακόλα, επίκουρη καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η καταπολέμηση αυτού του φαινομένου απαιτεί θάρρος και πρωτοβουλία από την πλευρά του εργαζομένου, ωστόσο με την κατάλληλη μεθοδολογία μπορεί να έχει θεαματικά αποτελέσματα.

Δυναμικός υπνάκος!
Μεγάλο μερίδιο της ευθύνης για τη γενικευμένη «υπνηλία» των εργαζομένων έχουν και οι ίδιοι οι εργοδότες! «Οι αντιπαραγωγικές συμπεριφορές των εργαζομένων, όπως η έλλειψη αποδοτικότητας και συγκέντρωσης, οφείλονται συνήθως στις λάθος επιλογές των εργοδοτών, οι οποίοι δεν κατορθώνουν να τοποθετήσουν τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις που αντιστοιχούν στα ενδιαφέροντα και στις ικανότητές τους» σχολιάζει ο κ. Ιωάννης Νικολάου, επίκουρος καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, οι εργοδότες θα όφειλαν να αφουγκράζονται τις ανάγκες των εργαζομένων και να προβαίνουν σε ρεαλιστική στοχοθεσία, παρέχοντας ταυτόχρονα κίνητρα για εξέλιξη και εκπαίδευση του εργαζομένου μέσα από την εργασία του. Σε αυτό το πνεύμα, πολλές εταιρείες του εξωτερικού εφαρμόζουν το πρωτοποριακό σύστημα του «power nap» («δυναμικός υπνάκος»): διαθέτουν στους εργαζομένους ειδικό χώρο ώστε αυτοί να κοιμούνται για 15-20 λεπτά εκ περιτροπής κάθε ημέρα, καθώς με αυτόν τον τρόπο αυξάνουν την αποδοτικότητά τους και κατ΄ επέκταση τα έσοδα της εταιρείας! «Τέτοια ρηξικέλευθα μέτρα ακούγονται σαν ανέκδοτο στην Ελλάδα. Δυστυχώς, οι έλληνες εργοδότες αδυνατούν να καταλάβουν ότι για να είναι αποδοτικός ο εργαζόμενος οφείλουν αυτοί πρώτοι να... κάνουν σωστά τη δουλειά τους» αντιτείνει ο κ. Νικολάου.

Περισσότερα εδώ.

11 Μαρ 2010

Έρευνα της Grand Solutions: «Πέρασε αλλά... δεν άγγιξε το σύνολο των επιχειρήσεων ο Νόμος της απαγόρευσης του καπνίσματος»

Στα πλαίσια έρευνας του Τμήματος Συμβούλων Εργασίας & Προσωπικού της εταιρείας GRAND SOLUTIONS A.E. που διεξήχθη από την 1η Οκτωβρίου του 2009 έως την 31η Ιανουαρίου του 2010, διερευνήθηκε η οπτική των υποψήφιων εργαζομένων αλλά και των επιχειρήσεων αναφορικά με την εφαρμογή του Νόμου της απαγόρευσης του καπνίσματος σε όλους τους χώρους εργασίας που τέθηκε σε ισχύ στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου του 2009. Στην έρευνα συμμετείχαν 244 υποψήφιοι εργαζόμενοι και 52 εκπρόσωποι επιχειρήσεων. Για τη συλλογή των δεδομένων συμπληρώθηκε (ανώνυμα) από την κάθε ομάδα ένα ξεχωριστό ερωτηματολόγιο.


Για να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας κάντε κλικ στο link:
http://www.grandsolutions.gr/el/publications.html

10 Μαρ 2010

ΕΡΕΥΝΑ: Τα εργαλεία Κοινωνικής Δικτύωσης στην Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό έχουμε δει μια έκρηξη στην χρήση του Internet και των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. LinkedIn, Facebook, Twitter, Blogs, κλπ). Η παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να καταγράψει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη χρήση και την αποτελεσματικότητα αυτών των ιστοσελίδων, από την σκοπιά της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων.

Πιο συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) και το Εργαστήριο Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Ηγεσίας (CROB-L) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στα πλαίσια της ευρύτερης συνεργασίας τους, αποφάσισαν την από κοινού διεξαγωγή της παρούσης έρευνας με στόχο την αποτύπωση των λόγων και τρόπων χρήσης των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και της αποτελεσματικότητας τους στην εξεύρεση και αναζήτηση εργασίας, τόσο από τα στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού όσο και από τους εργαζόμενους ή υποψήφιους για εργασία.

Για τον σκοπό αυτό έχουμε δημιουργήσει δύο ξεχωριστές έρευνες: Η πρώτη απευθύνεται σε στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού που χρησιμοποιούν το Internet και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία της εργασίας τους κυρίως για την εξεύρεση και επιλογή προσωπικού, ενώ η δεύτερη απευθύνεται σε εργαζόμενους-υποψήφιους οι οποίοι τα χρησιμοποιούν στα πλαίσια κοινωνικής δικτύωσης ή/και αναζήτησης εργασίας. Δεν θα χρειαστείτε περισσότερο από 15-20 λεπτά για την συμπλήρωση του on-line ερωτηματολογίου.

Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα και για να λάβετε μέρος:
http://crob.dmst.aueb.gr/socialmedia.htm

9 Μαρ 2010

Μanpower: Έρευνα για τις Προοπτικές Απασχόλησης (Q2 / 2010)

Τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας Έρευνας της Μanpower για τις Προοπτικές Απασχόλησης στην Ελλάδα προέκυψαν από συνεντεύξεις σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 750 Ελλήνων εργοδοτών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, o ρυθμός των προσλήψεων για το Β’ Τρίμηνο του 2010 αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά, καθώς επίσης και με του προηγούμενου τριμήνου. Οι εργοδότες παρουσιάζονται επιφυλακτικοί και λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα της οικονομίας σήμερα αυτή η στάση είναι τόσο αναμενόμενη όσο και κατανοητή. Οι εταιρείες πλέον δίνουν εξαιρετική σημασία και προσοχή στο πώς, πόσο και με ποιο τρόπο θα καλύψουν τις ανάγκες τους σε ανθρώπινo δυναμικό. Η βασική διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι οι εργοδότες προχωρούν σε προσλήψεις μόνον όταν δουν ξεκάθαρα σημάδια αύξησης της ζήτησης και όχι επειδή μπορεί απλώς να προβλέπουν αυτήν την αύξηση.

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα...

8 Μαρ 2010

Embedding diversity into talent management strategy will give organisations the edge when building for recovery, says new CIPD research


The Chartered Institute of Personnel and Development

CIPD press release

Embedding diversity into talent management strategy will give organisations the edge when building for recovery, says new CIPD research

Diversity should be threaded through all talent management activities and strategies so organisations can reap the benefits of accessing and developing talent from the widest possible pool. This is the main finding of a new Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) research report, Opening Up Talent for Business Success: Integrating Talent Management and Diversity, launched to coincide with International Women's Day.

The research suggests that organisations, however, are not yet up to speed. Those that are dragging their feet are encouraged to catch up with the best in the field to ensure that they fully utilise the skills of all their employees in ways that are aligned to business objectives.

As such, organisations are advised to recruit and develop a whole wealth of diverse groups to nurture the unique perspectives they can bring. The research explores what is going on in UK-based organisations - through a series of structured focus groups of over 100 people, with a variety of HR directors, diversity and talent professionals - and adds to an increasing body of knowledge that places talent management as the top business concern in all economic sectors.

Five examples of good practice are also offered from Credit Suisse, BT, NHS Tower Hamlets, the London Organising Committee for the Olympic Games Ltd (LOCOG Ltd), and the Guardian Media Group; organisations that all go far beyond compliance with discrimination law. The research demonstrates how they create an inclusive and open workplace by aiming for a seamless approach to the way they attract and develop people with the skills, abilities and potential to contribute their best.

Claire McCartney, resourcing adviser and co-author of the report, CIPD says: "The reality is that many organisations are not recruiting and developing the best possible candidates because they have not built diversity considerations into their talent management approaches. It's important that organisations see talent management and diversity as more, not less important, in periods of economic uncertainty to outwit and outperform competitors through their people. By opening up talent opportunities organisations will benefit from a stream of differing views and practical answers to problems, helping them to reflect increasingly diverse customer needs and remain ahead of the competition.

Dianah Worman, diversity adviser and co-author of the report, CIPD, adds: "It is alarming to see the wide gulf between the leaders and followers. There seems to be confusion about how to link talent management with diversity without breaking the law, resulting in the issues being dealt with separately so that organisations miss out on the benefits of a joined up approach.

"Our research provides invaluable learning for organisations that have so far failed to make the connection between talent management and diversity, or that are struggling to see the business advantage of doing so."

The Movie Scene Every Manager Should See…If You Want Engaged Employees, High Morale and Employer of Choice Status

Αυτή τη σκηνή από την ταινία Casino με τον Αλ Πατσίνο πρέπει να την δούν όλοι όσοι διατείνονται ότι γνωρίζουν καλά να παρακινούν και να εμπλέκουν τους ανθρώπους τους. Ως εκπαιδευτής θα προσπαθήσω να την δείχνω σε μαθήματα Ανθρώπινου Δυναμικού και Motivation.

http://www.youtube.com/results?search_query=casino+joe+pesci+scene&search_type=&aq=0)

Είναι νομίζω μια ευκαιρία να ξεκινήσουμε μια συζήτηση σχετικά με το πόσο αποτελεσματικό είναι να ακολουθούμε τις συνταγές που προσφέρουν οι ταινίες, που όπως γνωρίζουμε όλοι, είναι γυρισμένες σε ασφαλές και λίγο πολύ προγραμματισμένο περιβάλλον. Αυτές οι off the shelf τεχνικές πιστεύετε ότι μπορούν να δώσουν μια εικόνα του πραγματικού εργασιακού περιβάλλοντος σε νέους managers που εκπαιδεύονται σε κάποιο MBA ή MSc? Πόσο εφικτό είναι να εφαρμόζονται στην πράξη ή αν θέλετε πόσο εξωπραγματικό σενάριο είναι αυτό για την καθημερινή σκληρή πραγματικότητα?

5 Μαρ 2010

Use Twitter to Collect Micro-Feedback - Harvard Business Review

'Ugh,' you may sigh to yourself when you receive a colleague's request to fill out a 360-degree feedback instrument with 150 items. Of course you're lucky if you only get one; you may get a half dozen requests or more if other colleagues attend the same development program.

Feedback is best when provided as close to the moment of performance as possible, as shown in studies involving everyone from medical students to athletes. A Corporate Leadership Council performance management study found that frequent, fair and accurate informal feedback could impact individual performance by 39%.

Περισσότερα εδώ.

2 Μαρ 2010

Change to Google Real Time Search makes Facebook and Twitter Recruitment Imperatives

Last week, Google announced via Twitter that it would be integrating Facebook pages content into its real time search results. The company had previously announced the similar addition of Twitter updates to the search. This change marks a milestone in how social media has evolved from a fun way to keep in touch with old friends to a powerful business tool.

Google Real Time Search lets the search engine’s users decide how much and where to get search results from. The default for Google’s search is still websites, but now users can open or close the funnel of options from a list of sources on the search results pages’ left side."

Περισσότερα εδώ.