31 Αυγ 2010

How to Sell an Idea to Your Boss

"My problem is not how to be innovative. My team often comes up with interesting ideas. But when we introduce them to top executives, they always turn them down. How can I convince my boss to invest in our ideas?" The question — asked at the end of a seminar on innovation at a major IT firm — did not surprise me.

One of the hardest challenges for creative people — especially those working in units such as R&D, design, or marketing — is how to win top management's support for their ideas. Many feel that their proposals are killed not because they have poor potential but because their boss simply does not understand them or does not even listen to the presentation. They feel frustrated and dream of working with CEOs like Steve Jobs or Alberto Alessi, who often invest in breakthroughs.

The solution to this problem is to have your boss onboard long before the idea comes up. Top executives who successfully promote innovation hardly invest in unexpected breakthroughs. They are actively involved upfront. A former senior manager at PortalPlayer, a contractor that helped Apple develop the iPod, reported, "The interesting thing about the iPod is that since it started, it had 100% of Steve Jobs's time." The same is true at Alessi, the Italian company famous for the design of its home products. When breakthrough ideas arise, CEO Alberto Alessi is already there.

Περισσότερα εδώ.

29 Αυγ 2010

Νέος κίνδυνος και όχι «αναδυόμενος» το εργασιακό άγχος

Η λίστα των επισημάνσεων που έχει δώσει η εταιρεία συμβούλων Joan Lloyd & Associates για τον ρόλο των μάνατζερ στην καταπολέμηση του εργασιακού στρες είναι μακρύς. Τελειώνει, ωστόσο, με μια συμβουλή: μη γίνεστε εσείς οι ίδιοι οι φορείς του άγχους για τους άλλους. Να είστε ήρεμοι και να ελέγχετε τη γλώσσα του σώματος. «Γιατί δεν είναι λίγοι εκείνοι που κυκλοφορούν στα γραφεία λες και είναι πύραυλοι, αφήνοντας στο πέρασμά τους μόνο… ερείπια». Το πρώτο «κεφάλαιο» αναφέρεται στον φόρτο εργασίας. Και ότι οι απαιτήσεις που η κάθε θέση εργασίας συνεπάγεται δεν πρέπει να φέρνουν τον εργαζόμενο στα όρια αντοχής του.

Πολύ κουβέντα τον τελευταίο καιρό για το εργασιακό άγχος, ίσως λόγω των καταστασεων που ζούμε.

27 Αυγ 2010

SHRM-Hiring Candidates Who Will Stay

Στο συνημμένο άρθρο τονίζεται η χρησιμότητα και η σημασία της Ρεαλιστικής Προεπισκόπησης Εργασίας (Realistic Job Preview) στην επιτυχημένη διαδικασία της Επιλογής Προσωπικού.

Το άρθρο προέρχεται από το περιοδικό Staffing Management του Society for Human Resource Management.

24 Αυγ 2010

ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ HR SOCIETY ALUMNI 2010

Ο Σύλλογος Αποφοίτων HR Society του ΟΠΑ δημοσίευσε τα αποτελέσματα της πρώτης επίσημης έρευνας επαγγελματικής αποκατάστασης που πραγματοποιήσε το διάστημα Μάιος –Ιούλιος 2010.

Βασικός στόχος της έρευνας ήταν η ενημέρωση της βάσης δεδομένων και των mailing lists του Συλλόγου αλλά και να εντοπιστούν οι ποσοστώσεις των αποφοίτων που εργάζονται στο HR είτε σε άλλες θέσεις σχετικές με αυτό. Βασικός στόχος επίσης ήτανο εντοπισμός των ανέργων αποφοίτων για τους οποίους ο Σύλλογος οφείλει να μεριμνήσει.

Η έρευνα αυτή αποτελεί προπομπό για μετέπειτα έρευνα αφοσίωσης των αποφοίτων στους σκοπούς του Συλλόγου (engagement survey) καθώς και για τη θεσμοθέτηση της έρευνας αποφοίτων κάθε χρόνο, μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας που θα ακολουθείται.

22 Αυγ 2010

Ο κλιματισμός βοηθάει στην καλή απόδοση των εργαζομένων

Μετρήσιμη είναι από καιρό τώρα η άμεση σχέση ανάμεσα στην ποιότητα του εσωτερικού αέρα και στην υγεία και στην απόδοση των εργαζομένων. Μετρήσιμο, όμως, είναι πλέον και το κέρδος για τον εργοδότη, για εκείνον που έχει λάβει τα ενδεικνυόμενα μέτρα για να εξασφαλίσει τον έλεγχο στη θερμοκρασία και στον εξαερισμό για τους εργαζομένους του στα γραφεία και σε εσωτερικούς χώρους. Υπολογίσθηκε μάλιστα ότι η μείωση στα ετήσια έξοδα μιας εταιρείας μπορεί να φθάσει έως και 500 ευρώ ανά εργαζόμενο.
Τα στοιχεία αυτά ανήκουν σε επιστημονική έρευνα (Berkeley CA και Helsinki University of Technology) και ανακοινώθηκαν σε παγκόσμιο συνέδριο για το κλίμα, με επίκεντρο την ευεξία των εργαζομένων στους εσωτερικούς χώρους εργασίας. Πραγματοποιήθηκε προ τριετίας στο Ελσίνκι από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων για τη Θέρμανση και τον Κλιματισμό και το παρακολούθησαν και στελέχη τριών ελληνικών εταιρειών του κλάδου.

Οι καθημερινές συνήθειες των μεγάλων μάνατζερ

Η συμμετοχή σε δίκτυα είναι μία από τις τέσσερις συνήθεις δραστηριότητες στις οποίες επιδίδονται οι μάνατζερ, σύμφωνα με την έρευνα του πανεπιστημίου Cranfield για τα δίκτυα -επαγγελματικά, συναδελφικά και άλλα- που δραστηριοποιούνται μέσα σε μεγάλες επιχειρήσεις. Η έρευνα επισημαίνει τους στόχους των δικτύων, τα οφέλη που συνεπάγονται για την εταιρεία, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για τη λειτουργία τους, όπως και τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ δικτύων ανδρών και γυναικών μάνατζερ - συμπεριφορές, κίνητρα κ.ά.
Οι άλλες τρεις συνήθεις δραστηριότητες των μάνατζερ που αναφέρονται είναι, καταρχήν, η άσκηση του παραδοσιακού μάνατζμεντ, η καθημερινή επικοινωνία και η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.
Η συμμετοχή σε δίκτυα ορίζεται ως επικοινωνία, κοινωνικοποίηση και πολιτικοποίηση. Και σύμφωνα με τους Δείκτες Επαγγελματικής Προαγωγής, η ικανότητα ενός μάνατζερ να «δικτυώνει» και να δικτυώνεται χαρακτηρίζεται ως σημαντική δεξιότητα και ο προπομπός της διοικητικής επιτυχίας του. Οι ερευνητές αναλύουν ότι η συμμετοχή σε δίκτυα έχει θετικές επιπτώσεις. Εστω και αν η «δικτύωση» είναι έννοια που συχνά συνοδεύεται από αρνητικούς συνειρμούς, όπως η «χρησιμοποίηση» των άλλων προς ίδιον όφελος και η παράκαμψη αξιοκρατικών μεθόδων και διαδικασιών για επαγγελματική εξέλιξη.